בווטסאפ, שכבר מזמן שייכת למטא, החליטו לעשות עוד צעד בדרך להפוך לרשת חברתית, ויצרו את הערוצים, מעין מידעון או עמוד פייסבוק/אינסטגרם שמשמשים להפצת תכנים לציבור הרחב.
אז מה ההבדלים בין הקבוצות, רשימות התפוצה והקהילות הקיימות כיום בווטסאפ לבין הערוצים?
- פרטיות. מנויי הערוץ (בחינם כמובן) אינם יודעים מי מנהל את הערוץ, ומי עוד עוקב אחריו.
- אין הגבלת משתמשים. כל אחד יכול להצטרף, לעקוב אחריכם ולקבל את העדכונים שלכם.
מה מייחד את הערוצים משאר הפלטפורמות שיש לווטסאפ להציע?
- לא צריך ווטסאפ ביזנס כדי לפתוח ערוץ.
- לא צריך מספר טלפון מיוחד בשביל לפתוח ערוץ.
- ניתן לניהול בידי 4 משתמשים שונים.
- כמנהלים אפשר לראות כמה אנשים ראו והגיבו.
- לעוקבים אין יכולת לדעת מי עוקב ומי מגיב – הפרטיות מוחלטת.
- ברירת המחדל של הערוץ היא ״השתק״, והעוקבים יכולים לבחור אם להשאיר את המצב כמות שהוא או לקבל התראות.
- אין שליטה על מי שנחשף לערוץ.
- העוקבים לא יכולים לדעת מי מנהל את הערוץ, ומה המספר טלפון שלו.
- מנהלים יכולים לדעת מי עוקב אחריהם רק אם הם שמורים ברשימת אנשי הקשר שלהם או מנהלים בעצמם.
השתכנעתם? ככה תעשו את זה נכון:
- נכנסים ל”עדכונים” בווטסאפ, גוללים למטה עד לחלק של “ערוצים”.
- לוחצים על סימן הפלוס (+) ואז על “יצירת ערוץ”.
- מסכימים לתנאים ומתחילים בתהליך.
- נותנים שם ותיאור לערוץ על מנת להסביר לעוקבים איזה תוכן הם צפויים לקבל.
- בוחרים תמונה שמייצגת את הארגון או את הרעיון הכללי של הערוץ.
- מאבטחים את הערוץ עם אימות דו־שלבי כדי להגן על החשבון ולמנוע מראש כפילות או מתחזים:
הקישו על חשבון > אימות דו שלבי > הפעלה > בחירת קוד pin בן 6 ספרות > אמתו את הקוד > הכניסו את המייל שלכם > אמתו את המייל.
שימו לב, כדי שהערוץ שלכם יופיע בחנות הערוצים, כלומר שיהיה אפשר למצוא אותו בחיפוש, יש צורך באימות מול חברת מטא ובתשלום חודשי משתנה בהתאם למדיניות החברה.